Beograd, 16. oktobra 2014. – U izdanju Arhipelaga upravo je objavljena tematska antologija priča o novinama Četvrtasto mesto koju je priredio pisac Srđan V. Tešin.
Trideset i tri poznata pisca s prostora bivše Jugoslavije napisali su priče u kojima odgovaraju na pitanja:
Zašto čitamo novine?
Kako čitamo novine?
Šta dobijamo, a šta gubimo čitanjem novina?
Zajedno sa piscima priča, Srđan V. Tešin je sklopio knjiga priča o medijima, o tome kako medije treba čitati i da li i kako u medijima možemo prepoznati vlastitu stvarnost.
Tematska antologija Četvrtasto mesto donosi priče pisaca od Davida Albaharija do Srđana Tešina, od Milete Prodanovića do Muharema Bazdulja, od Jurice Pavičića do Đerđa Serbhorvata, od Jovice Aćina do Miće Vujičića, od Daše Drndić do Veselina Markovića, od Jelene Rosić do Bekima Sejranovića, od Ivane Simić Bodrožić do Aleksandra Prokopieva, od Saše Obradovića do Nenada Veličkovića…
„Kratkoj priči, čini mi se, pravo mesto je u novinama. Uostalom, rodno mesto moderne kratke priče i jeste u novinama, odnosno u književnim časopisima. Ali u sveopštoj dominaciji romana kao jedinog profitabilnog, vidljivog i popularnog književnog žanra došli smo do toga da je danas kratka priča – donkihotovski žanr kojim se bave samo književni zanesenjaci i ona se, na svaki način, bori za prostor i pažnju koliko čitatelja, toliko i izdavača. Naravno, istine radi, nisu svi romani profitabilni i popularni, kao što ni sve kratke priče nisu tek donkihotovski posao, ali malo je knjiga priča savremenih pripovedača koje su doživele veliku slavu. S druge strane, i među novinama je malo onih koje su izbegle sveopštu tabloidizaciju“, kaže priređivač ove tematske antologije Srđan V. Tešin.
Objašnjavajući koncept tematske antologije Četvrtasto mesto, Tešin kaže da su priče iz knjige „pisane različitim pripovedačkim tehnikama koje odlikuje minimalizam, odnosno sažetost kao kvalitativna osobina, u gotovo svim pričama je maksimalizovano traženje izražajnih mogućnosti jezika, tematski se kreću od fantastičnih i poetskih do tvrdo realističnih i egzistencijalističkih, često su ispripovedane u crno-humornom tonu, sa izrazitim osećajem i razumevanjem duha vremena u kojem su nastale, neretko su ispričane iz ugla onoga ko (zaista) i piše za novine“.
„Svima pričama iz knjige Četvrtasto mesto zajedničko je mesto odigravanja događaja u pričama, a to je četvrtasti prostor novina“, kaže Tešin.
Priče u antologiji Četvrtasto mesto prate ilustracije akademskog slikara Branka Đukića.