Arhipelag pokreće kampanju za promociju čitanja: Čitanje je priča za svaki dan

Beograd, 22. novembra 2016. – Izdavačka kuća Arhipelag, u susret desetoj godišnjici od svog osnivanja, pokreće kampanju za promociju čitanja pod radnim naslovom Čitanje je priča za svaki dan. Prvi ciklus ove akcije trajaće do Nove godine, a naredni ciklus Arhipelag priprema za proleće 2017. godine.
U fokusu ove akcije našlo se ukupno deset institucija i organizacija iz različitih delova Srbije. To su dve javne biblioteke (Narodna biblioteka Osečina i Biblioteka „Braća Nastasijević“ iz Gornjeg Milanovca) i dve školske biblioteke (Tehnička škola Negotin i Ekonomsko-trgovinska škola Bečej), specijalizovana biblioteka Instituta „Čigota“ sa Zlatibora, ali i institucije kao što su Dom starih „Bežanijska kosa“ i jedna sigurna ženska kuća. Među onima koji su u fokusu ove akcije nalaze se i Volonterski centar Zvezdara, selo Jovac kod Ćuprije, koje je odlučilo da podigne svoju biblioteku, kao i Dom kulture „Staro Selo“ kod Velike Plane, jedan od najaktivnijih seoskih domova kulture u Srbiji.
Arhipelag će izabranim javnim i školskim bibliotekama pokloniti knjige u svom izdanju i knjige koje je prikupio u saradnji sa partnerima i prijateljima akcije, saradnicima i autorima.
Polazeći od uverenja da su knjige naša svakodnevica i da je čitanje priča za svaki dan, Arhipelag je u fokus svoje akcije stavio kako one javne, školske i specijalizovane biblioteke koje su svojim radom pokazale doprinos promociji i razvoju kulture čitanja, tako i one institucije i organizacije koje su, pre svega, usmerene na podršku ugroženim i ranjivim grupama, od volonterskih centara, domova starih i sigurnih ženskih kuća do sve praznijih sela i usamljenijih ljudi u njima. Time smo želeli da pokažemo da je knjiga prirodni deo svih dobronamernih aktivnosti i da uz pomoć dobrih knjiga možemo da osmislimo i sopstvenu svakodnevicu i sopstvenu poziciju u njoj.
U aktivnosti Arhipelagove kampanje za promociju čitanja Čitanje je priča za svaki dan uključio se i značajan broj biblioteka, knjižara i medijskih partnera u Srbiji. Arhipelag je za potrebe ove kampanje odštampao plakate Čitanje je priča za svaki dan koji su na nedavno završenom Sajmu knjiga u Beogradu privukli veliku pažnju čitalaca i medija.
Tokom trajanja kampanje za promociju čitanja Čitanje je priča za svaki dan Arhipelag će u različitim mestima u Srbiji organizovati susrete i razgovore poznatih domaćih pisaca i njihovih čitalaca.