Nova izdanja Ranih jada i Enciklopedije mrtvih Danila Kiša u Arhipelagu

Beograd, 24. avgusta 2015. – Nova izdanja Ranih jada i Enciklopedije mrtvih, nekih od najpoznatijih knjiga Danila Kiša, objavljena su upravo u izdanju Arhipelaga u okviru reprezentativne kolekcije Dela Danila Kiša u 10 knjiga koju ekskluzivno objavljuje ovaj izdavač.
Rani jadi Enciklopedija mrtvih
Nova izdanja Kišovih knjiga Rani jadi i Enciklopedija mrtvih, koje se nalaze i u obaveznoj lektiri za osnovne i srednje škole u Srbiji, objavljena u vrlo kratkom roku, pokazuju koliko je veliko interesovanje za književnost ovog pisca.
Između septembra 2014. i februara 2015, kada se navršava 80 godina od piščevog rođenja, Arhipelag je objavio Dela Danila Kiša u deset knjiga. U ovom izdanju, koje je priredila Mirjana Miočinović, objavljena je celokupna fikcijska književnost Danila Kiša, od priča i novela do romana, od pesama do pozorišnih i TV drama i filmskih scenarija. U ovom izdanju nalaze se rani romani Mansarda i Psalam 44, potom knjige iz porodičnog ciklusa: Rani jadiBašta, pepeo i Peščanik, tri knjige iz piščevog novelističkog ciklusa: Grobnica za Borisa Davidoviča, Enciklopedija mrtvih i posthumno objavljena knjiga Lauta ožiljci, Pesme/Elektra i knjiga drama i filmskih scenarija Noć i magla.
Nedavno je Arhipelag na Međunarodnom sajmu knjiga „Trg od knjige“ u Herceg Novom dobio Nagradu za najbolju ediciju godine za Dela Danila Kiša u deset knjiga.
Arhipelag je ekskluzivni izdavač dela Danila Kiša za Srbiju, Hrvatsku i Bosnu i Hercegovinu.
Ranije je Arhipelag objavio Izabrane poetičke spise Danila Kiša u tri knjige koji obuhvataju Čas anatomije, Gorki talog iskustva, kao i Poslednje pribežište zdravog razuma, knjigu izabranih eseja u kojoj Kiš odgovara na pitanje: „Zašto pišem?“ i u kojoj kaže koja su dva ključna pitanja na kojima polažu ispit svi pisci XX veka.
Knjige Danila Kiša, bolje od ma čega drugog, po­kazuju da sve nije književnost, ali da književnost može biti najbolji deo našeg iskustva.
Delo Danila Kiša potvrđuje piščeve reči s početka osamdesetih o „veličanstvenom mehanizmu koji ne dozvoljava da se svet obesmisli, da reči izgube svoje značenje“.