Panel Nastanak tabloidnog čoveka i Kristijan Eker na programu drugog dana 5. Beogradskog festivala evropske književnosti

Beograd, 21. juna 2016. – Drugog dana 5. Beogradskog festivala evropske književnosti publika će moći da prati panel Nastanak tabloidnog čoveka. To je jedna od tema koje se nalaze u fokusu Festivala i učesnika. Sagovornici u ovom panelu, sociološkinja Ivana Spasić, filozof Ivan Milenković i pisac i kolumnista Teofil Pančić, zajedno s moderatorkom Marijom Nenezić, raspravljaće o uzrocima marginalizacije kulture i oblikovanja figure tabloidnog čoveka kao jedne od ključnih figura savremenog društva. Polazeći od činjenice da je tabloidno iskustvo postalo dominantno obeležje društvene svakodnevice, panel Nastanak tabloidnog čoveka pokušaće da utvrdi da li postoji veza između marginalizacije kulture i tabloidizacije stvarnosti. Na temelju visoke kulture nastajao je građanin koji oblikuje, promišlja i menja vlastiti svet. Na temelju tabloidne stvarnosti nastaje tabloidni čovek koji je zainteresovan za potrošnju dostupnih dobara, ne pitajući se za njihovu vrednost, a još manje za društvene vrednosti, standarde i lične i političke slobode.
Esejista i putopisac Kristijan Eker, rođen u Bazelu 1977. godine, nastupa na sceni 5. Beogradskog festivala evropske književnosti. Kako sam Eker kaže, „napisao je brojne eseje o pozorištu i geopolitici, najviše se baveći zemljama u kojima se kulture sreću, a narodi ponekad i sukobljavaju“. Eker je objavio i knjigu eseja i putopisa Vetar s kopna. U ovoj knjizi Eker pripoveda o svojim putničkim i intelektualnim iskustvima uobličenim na putovanjima po Evropi i Aziji. Putujući po poznatim i po sasvim nepoznatim krajevima i zemljama, Eker nastoji da prepozna slojeve kulture i istorije, svakodnevice i društvene dinamike. Otuda su njegovi putopisi pronicljivi eseji o svetu u stalnoj promeni, napetosti i neizvesnosti, pa će to biti i ključna tema razgovora sa ovim piscem.
U okviru retrospektive Književnost na filmu Beogradski festival evropske književnosti večeras u 21 čas prikazuje francuski film Rudarska opera Olega Novkovića, koji je nastao prema scenariju Milene Marković.
Beogradski festival evropske književnosti organizuje Izdavačka kuća Arhipelag, u saradnji sa Domom omladine Beograda. Ovogodišnji program festivala donosi četiri celovečernja multimedijalna književna programa: sedam čitanja poznatih svetskih i domaćih pisaca, četiri projekcije filmova u okviru retrospektive Književnost na filmu, panel o savremenoj kulturi pod nazivom Nastanak tabloidnog čoveka, kao i izložbu radova Ivane Ristić.
Peti Beogradski festival evropske književnosti obeležiće veliki izraelski i svetski pisac David Grosman, autor slavnih romana Vidi pod: Ljubav, Do kraja zemlje i Izvan vremena. Među piscima koji učestvuju na 5. Beogradskom festivalu evropske književnosti, u okviru programa Na sceni, nalaze se i Zoran Ferić, Kristijan Eker, Rej Robertson, Barbi Marković, Milisav Savić i Duško Novaković.
Beogradski festival evropske književnosti je otvoreni i multimedijalni događaj u kome se književnost predstavlja kroz različite forme: od knjige i javnih čitanja, preko razgovora pisaca s publikom, do izložbi, retrospektiva savremenih igranih ili dokumentarnih filmova poteklih iz književnosti, kao i video prezentacija i drugih događaja.
Beogradski festival evropske književnosti održava se u Velikoj sali Doma omladine Beograda: svakog dana u 19 i u 20 časova su čitanja poznatih domaćih i stranih pisaca, a u 21 čas je besplatna projekcija filma iz festivalskog programa Književnost na filmu. Festival traje do 24. juna.