Okrugli sto Knjiga i njena vidljivost održan je u Domu kulture Studentski grad u četvrtak 25. aprila u Klubu Magistrala Doma kulture Studentski grad na Novom Beogradu. O izgledu i predstavljanja knjiga u javnom prostoru govorili su izdavači i urednici, art direktori i dizajneri, nekoliko beogradskih knjižara, kao i predstavnici štampanih i elektronskih medija u kojima postoji redakcija za kulturu. Moderator Okruglog stola bila je Tamara Mitrović, urednica književnih programa Doma kulture Studentski grad.
Učestvujući u razgovoru, Gojko Božović, glavni urednik Arhipelaga, predstavio je koncept dizajna u Arhipelagu kao sastavni deo profila i uređivačke koncepcije ove izdavačke kuće, ali je govorio i o kontekstu u kome se oblikuje vizuelni i programski identitet edicija:
– O dizajnu se govori često, ali se o dizajnu knjiga govori incidentalno retko. On se ili podrazumeva ili uopšte ne postoji. Ako bismo pratili javni šum ili liste najčitanijih knjiga, onda bismo mogli da zaključimo kako je dizajn u srpskom izdavaštvu katastrofalan. Naravno, vidljivo je da dobar dizajn nije presudna prednost knjiga na tržištu, pa ni, što je još gore, u medijima ili kritici. Ali ja želim da opovrgnem tu javnu predstavu o karakteru savremenog dizajna u srpskom izdavaštvu. Stvari treba gledati tako da ih vidimo u pravom svetlu. Pitanje je, zapravo, šta želimo da vidimo. Možemo da vidimo neverovatne primere lošeg dizajnta, početničkog rada, pogrešnog ali zato čvrstog uverenja kako svako ko ima kompjuter može da bude dizajner. Još najviše možemo da vidimo copy paste dizajn: proizvodnju istosti i nekritičko preuzimanje gotovih korica i dizajnerskih rešenja. Ali ako tako gledamo, nismo pravedni, jer onda previđamo rad čitavog niza dizajnera koji odgovornoi, samosveno, vrlo smelo i moderno pristupaju svom poslu oblikujući vrhunske primere dizajna u našoj kulturi. Pomenuću neke od tih dizajnera, svakako ću biti nepravedan prema nekima koje u ovom času neću pomenuti: Jovan Trkulja, Svetlana Volic, Jovan Čekić, Olivera Batajić, Dragan Pešić… Posebno hoću da izdvojim mog kolegu Dušana Ševića, art direktora Arhipelaga: on je postavio dizajn svih naših edicija i svih naših knjiga u uspostavio ukupan vizuelni identitet Arhipelaga. On je vrhunski dizajner sa velikim iskustvom rada u izdavaštvu i medijima. Takvu profesionalnu posvećenost nisam sreo u svom poslu. Pri tome, ima nešto što mnogim dizajnerima, pa i nekima od najboljih nedostaje: sposobnost da dizajnersko umeće funkcionalizuje i učini sastavnim delom sadržaja knjige. I, naravno, tu je mera razlike, teško opisiva, ali dovoljna da se knjige Arhipelaga prepoznaju.