Beograd, 10. oktobra 2017. – Gojko Božović, pisac i glavni urednik Arhipelaga, učestvovao je u programima upravo završenog Sajma knjiga u Geteborgu.
Gojko Božović je tokom boravka na Sajmu knjiga u Geteborgu učestvovao u radu konferencije o izazovima savremenog izdavaštva. Važan aspekt konferencije o izdavaštvu predstavljala su pitanja novih medija, marketinga u izdavaštvu, kao i izdavaštva za decu. Učesnici konferencije zaključili su da u najvećem broju evropskim zemalja postoje slični parametri u kojima se kreće izdavačka industrija koja kao svoje ključne izazove prepoznaje promenjeni javni i medijski prostor, marginalizaciju kulture, kao i susret klasičnog izdavaštva s novim medijima.
Boraveći na Sajmu knjiga u Geteborgu, Gojko Božović je imao radne sastanke sa vodećim švedskim i norveškim izdavačima, s predstavnicima Švedskog saveta za kulturu, kao i s literarnim agencijama iz Švedske, Norveške, Danske, Brazila, Francuske, Nemačke, Italije i Poljske.
Sajam knjiga u Geteborgu je glavni regionalni sajam knjiga za celu Skandinaviju i na njemu su prisutni najveći izdavači, literarne agencije i druge akteri iz izdavačke industrije iz Švedske, Norveške, Danske, Finske, Islanda i Farskih ostrva. Značaj ovog odlično organizovanog i veoma posećenog sajma knjiga je tako veliki da on privlači profesionalce iz cele Evrope, kao i veliki broj literarnih agenata iz Severne i Južne Amerike, kao i iz Azije.
Pored veoma zapaženog izložbenog dela, Sajam knjiga u Geteborgu, koji je jednim delom otvoren za publiku, podrazumeva i preko 400 profesionalnih programa – od konferencija, panela i seminara o savremenom izdavaštvu, književnosti i medijima, preko serije predavanja do susreta s velikim skandinavskim i svetskim piscima.
Posebnu pažnju profesionalne publike Sajma knjiga u Geteborgu, pored konferencije o izazovima pred kojima se izdavaštvo nalazi danas, privukla je konferencija pod nazivom Kako medije ponovo učiniti velikim na kojoj su učestvovali neki od vodećih evropskih novinara i stručnjaka za medije.